LOGOTIP
Kaj morate vedeti preden se lotite izdelave logotipa?
Pozor! Ne delajte logotipa preden ne preberete te strani.
TUDI PO MNENJU GRAFIČNIH OBLIKOVALCEV IN ŠTEVILNIH PODJETNIKOV OBVEZNO BRANJE
Uganete, kateri logotip se šteje za za začetnika logotipov sodobnih podjetij?
Coca Cola.
A še preden se posvetimo sodobnim logotipom, se zazrimo nekoliko nazaj.
Grafični elementi, ki se danes uporabljajo pri oblikovanju logotipa, so posledica številnih grafičnih tehnik, ki smo jih ljudje raziskovali in razvijali v zadnjih stoletjih.
Vendar se pogosto napačno domneva, da gre pri logotipu podjetja za novodobno pogruntavščino.
Če dobro pomislite boste hitro ugotovili, da je zgodovina logotipa že zelo dolga. Zgodovina logotipa se začne s koreninami človeškega izražanja.
Ljudje so se namreč identificirali in razločevali s simboli že pred več tisoč leti. Oblikovanje risanih zgodb je znano že iz pradavnine.
Več 10.000 let pred našim štetjem so namreč narodi slikali živali v jamah.
Sledilo je obdobje lončarstva. S slikanjem na razne posode so izdelovalci sporočali različne informacije o narodu in kulturi.
Stari Egipčani pa so razvili hieroglife, kjer so zvoke in besede predstavili s slikami.
Zgodovina logotipov v obliki kot jih poznamo danes, sega v čas prvih družinskih grbov. Določen nabor barv in oblik je predstavljal določeno plemiško družino.
Namen tega je bila prepoznavanje prijateljske in sovražne vojske.
V srednjem veku so gostilne in trgovine uporabljale simbole, da so označile dejavnost, ki jo izvajajo.
Z razvojem tiskarstva so se pričeli oblikovati temelji logotipa, saj so avtorji zahtevali avtorstvo nad svojim delom.
V medijih se za začetek sodobnega oblikovanje logotipa šteje leto 1885, ko je Frank Mason Robinson oblikoval logotip za Coca Colo.
Več o zgodovini logotipov si lahko preberete tukaj.
CELOSTNA GRAFIČNA PODOBA
Imam logotip in vem kakšne barve se uporabljajo za tisk, tako da je vse OK.
Pa je res tako?
Poglejmo primer. Želite natisniti čudovit prospekt, ki ga boste pokazali svoji kupcem. S tiskarjem se dogovorite, da naj uporabi modro barvo, ki je na logotipu na spletni strani.
Čez nekaj tednov vam poštar dostavi tiskovine. Ko odprete pakete ste zgroženi. Zakaj? Tiskar je res uporabil barve s spletne strani, celo pokazal vam je predogled vzorca, ki ste ga potrdili. Sedaj pa zmazek od prospekta, saj se na njem čez prospekt namesto modra pojavlja temna, skoraj črna, črta. Kot bi vaš prospekt imel črni trak.
Ta zgodba ni izmišljena in je še kako resnična. In to ni edini primer.
Zakaj je tako?
Pri izdelavi logotipa je zelo pomembno, da se upošteva celostno grafično podobo podjetja.
CGP, kot boste pogosto zasledili izraz, je temelj graditve podobe podjetja.
To pomeni, da so že vnaprej predpisane in točno določene barve, ki se morajo upoštevati pri tisku, na spletni strani, v prostorih podjetja in podobno.
Ker pa je hudič skrit v podrobnostih, je treba biti pri tem še posebej natančen. Barva na ekranu in enaka predpisana barva pri tisku ne da nujno enakega rezultata.
Naj pojasnimo.
Cena za oblikovanje CGP znašajo od 350 EUR dalje in vključujejo izdelavo logotipa, vizitke, dopisnega papirja ter priprava priročnika CGP, ki je zelo pomemben element, ko se lotite urediti CGP svojega podjetja.
KAKŠNA JE CENA IZDELAVE LOGOTIPA
Kakšna je vrednost odličnega prvega vtisa?
Neprecenljiva. Vseeno pa so cene izdelave logotipa precej bolj dostopne.
Če imate umetniško žilico za oblikovanje in dovolj prostega časa, potem najceneje do logotipa pridete tako, da si ga izdelate sami.
Vendar glede na to, da odgovor iščete na spletu, si želite pri tem nekaj pomoči. Odlična odločitev! Prišli ste na pravo mesto.
Naj vam povemo, da so cene za logotipe različne. Glavna razlika je v procesu.
Najceneje je, če se uporabi kakšnega izmed kreatorjev na spletu, kjer lahko soliden logotip dobite že za borih 50 EUR.
Vendar to spet zahteva vaš čas in nekaj znanja.
Zato je najboljša odločitev po meri izdelan logotip, ki upošteva vse elemente kakovostno zasnovanega logotipa.
Pričakovano je to nekoliko dražja opcija, a pri tem vprašanju vendarle ne gre preveč gledati samo na ceno. Zakaj je temu tako, si preberite na spodnji povezavi.