Imam logotip in vem kakšne barve se uporabljajo za tisk, tako da je vse OK.

 

Pa je res tako?

 

Poglejmo primer. Želite natisniti čudovit prospekt, ki ga boste pokazali svoji kupcem. S tiskarjem se dogovorite, da naj uporabi modro barvo, ki je na logotipu na spletni strani.

 

Čez nekaj tednov vam poštar dostavi tiskovine. Ko odprete pakete ste zgroženi. Zakaj? Tiskar je res uporabil barve s spletne strani, celo pokazal vam je predogled vzorca, ki ste ga potrdili. Sedaj pa zmazek od prospekta, saj se na njem čez prospekt namesto modra pojavlja temna, skoraj črna, črta. Kot bi vaš prospekt imel črni trak.

 

Ta zgodba ni izmišljena in je še kako resnična. In to ni osamljen primer.

 

Zakaj je tako?

 

Pri izdelavi logotipa je zelo pomembno, da se upošteva celostno grafično podobo podjetja.

 

CGP, kot boste pogosto zasledili izraz, je temelj graditve podobe podjetja.

 

To pomeni, da so že vnaprej predpisane in točno določene barve, ki se morajo upoštevati pri tisku, na spletni strani, v prostorih podjetja in podobno.

 

Ker pa je hudič skrit v podrobnostih, je treba biti pri tem še posebej natančen. Barva na ekranu in enaka predpisana barva pri tisku ne da nujno enakega rezultata.

Naj pojasnimo.

Obstajata dve glavni vrsti barvnih shem – CMYK in RGB.

CMYK pomenijo obdelovalne barve, ker se uporabljajo v procesu štiribarvnega tiska. Te štiri barve so: modrozelena (C-cyan), rdeča (M-magenta), rumena (Y-yellow) in črna (K-key-black).

RGB (red, green, blue) sistem barv uporablja prepuščanje svetlobe, zato so barve v tem modelu svetlejše.

Z mešanjem ključnih barv v obeh sistemih se ustvari širok spekter barv. Ključna razlika pa je, da se CYMK uporablja za tisk, RGB pa na monitorjih in televizorjih.

Pretvorba iz enega sistema v drugega je sicer enostavna, a se kaj hitro spremenijo barvni toni in tako iz temno modre nastane črna.

Zato je celostna grafična pri vseh podjetjih, ki dajo kaj nase, že vnaprej predpisana.

Tako vsi grafični elementi povezani s podjetjem delujejo kot povezana celota.

K celostni grafični podobi podjetja sodijo vsi vizualni elementi, ki jih podjetje uporablja za svojo predstavitev:

  • logotip,
  • tipografija (oblika in velikost pisave),
  • barvna shema,
  • slogan,
  • spletna stran,
  • vizitka,
  • razni dokumenti,
  • žig,
  • reklamni materiali,
  • naslovne table,
  • oglasi,
  • embalaža…

Cena za osnovno oblikovanje CGP znašajo od 350 EUR dalje in vključujejo izdelavo logotipa, vizitke, dopisnega papirja ter priprava osnovnega priročnika CGP, ki je zelo pomemben element, ko se lotite urediti CGP svojega podjetja.

Večja podjetja si privoščijo oblikovanje vseh zgoraj omenjenih elementov celostne grafične podobe, kar jih seveda prikrajša za več tisoč evrov.

Če se želite z nami pogovoriti o izdelavi celostne grafične podobe za svoje podjetje nas lahko pokličete na 040 200 198.

Comments are disabled.

Na naši stran uporabljamo piškotke za pravilno delovanje strani in beleženje obiskanosti strani. S strinjanjem nam dovolite uporabo piškotkov.