LOGOTIP

Kaj morate vedeti, preden se lotite izdelave logotipa?

Tudi po mnenju grafičnih oblikovalcev in podjetnikov obvezno branje

Najprej eno osnovno vprašanje: Ali ste podjetnik, ki si želi izdelavo logotipa za podjetje?

 

Super! Potem berite dalje …

 

Zagotovo veste, da ljudje pogosto prisegamo, da nam je bolj od zunanjosti pomembna notranjost, toda vseeno rek “obleka naredi človeka” še kako drži.

 

Ljudje smo namreč predvsem vizualna bitja. Zato je razumljivo, da je urejenost pri oblačenju na prvem mestu.

 

Poglejva primer.

 

Ko ste bolni obiščete zdravnika. V ordinaciji pa vas namesto v belo obleko oblečenega zdravnika pričaka nekdo, ki je oblečen v razvlečeno karirasto majico, kratke hlače in natikače za plažo, za povrhu pa je še neobrit.

 

Najmanj, kar bi se zgodilo, je, da bi postali zelo nezaupljivi, marsikdo bi se najraje obrnil in odšel.

 

Zato je zdaj primeren trenutek, da se vprašava ali rek “obleka naredi človeka” drži tudi v poslovnem svetu?

 

Seveda.

 

Raziskave kažejo, da si ljudje v nekaj sekundah ustvarimo mnenje na podlagi videza.

 

Tako pri prvem vtisu videz zajema kar 55-% delež, vsebini pa presenetljivo pripada le 7 %.

 

Ustvarjanje dobrega prvega vtisa je zato za podjetnike najpomembnejše, saj stranke že na podlagi prvega vtisa sprejemajo odločitve.

 

Še več.

 

V poslu se pogosto zgodi, da si stranke o vas ustvarijo vtis še preden se srečate.

 

Kako je to mogoče?

 

Naj razložim.

 

Med iskanjem izdelkov ali storitev si lahko ogledajo vaš katalog, vašo spletno stran, socialna omrežja, oglase, morda opazijo tudi oglasne table vaših poslovnih prostorov.

 

Pri ustvarjanju prvega vtisa je zato najbolj pomembna celostna grafična podoba podjetja, kjer osrednje mesto zavzema logotip.

 

Kakovostno izdelan logotip je pomemben za:

  • uspešno prodajo,
  • boljši marketing,
  • ustvarjanje zaupanja,
  • večjo prepoznavnost in
  • lažje ločevanje od drugih podjetnikov.

Logotip dokazano vpliva na vašo uspešnost, saj kupci začutijo z vami iste vrednote in vam zaupajo svoj denar.

 

Zato je izdelava logotipa nujna, če:

  • boste gradili blagovno znamko,
  • imate zaposlene,
  • želite rast svojega podjetja,
  • oglašujete,
  • imate spletno stran
  • ste prisotni na socialnih omrežjih in
  • želite pri kupcih večje zaupanje ter prepoznavnost.

Najbrž se zdaj strinjava, da je logotip za večino podjetnikov nujen gradnik na njihovi podjetniški poti.

 

Mnogi o logotipu začnejo razmišljati, še preden se lotijo podjetništva.

 

Spet drugi, najprej odprejo podjetje ter začnejo z dejavnostjo in se elementom, kot so logotip, spletna stran in ne nazadnje celostna grafična podoba, posvetijo kasneje.

 

Trenutek, ko sprejmete odločitev za oblikovanje logotipa, ni toliko pomemben. Veliko bolj pomembno je, kakšno pot izdelave boste izbrali.

 

Če imate na voljo veliko časa in nekaj oblikovalskega znanja, si lahko logotip izdelate popolnoma sami.

 

To vas bo stalo le nekaj 10 evrov ali pa boste do logotipa prišli celo brezplačno.

 

Vendar ne ponovite TREH usodnih napak, ki jih naredijo številni, ki se sami lotijo izdelovanja logotipa:

 

1. Napaka: Ljudje si ne vzamejo dovolj časa.

 

Ker logotipa ne menjamo ravno vsak dan, je pred procesom oblikovanja logotipa potreben temeljit razmislek.

 

Odgovoriti si je treba na številna vprašanja, kot so:

  • kaj vas razlikuje od konkurence,
  • kateri je glavni produkt ali storitev podjetja,
  • kakšen je cenovni razred produktov ali storitev,
  • kako dolgo poslujete,
  • kakšne so prednosti podjetja,
  • kakšne stranke želite,
  • kje in kako stranke dostopajo do vas,
  • kje se bo logotip uporabljal,
  • ali se bo logotipu dodal slogan ipd.

 

Sledi še pregled konkurence in njihovih logotipov. Če tega ne storite, se zgodi, da imajo konkurenčna podjetja precej podobne logotipe, kot je vaš. V sodobnem poslovnem svetu pa je priporočljivo, da se čim bolj ločimo od konkurence.

 

 

2. Napaka: Izbira napačnih barv

 

Izbira barve je zelo pomembna, saj ljudje določene barve povezujemo z določenimi dejavnostmi. Govorimo o psihologiji barv, ki vplivajo na človekovo podzavest. Po raziskavah v ZDA 85 % kupcev meni, da je barva pomemben dejavnik ali bodo izdelek oz. storitev kupili.

 

Kaj to pomeni v praksi?

 

Gotovo veste, da so ekološki izdelki zaviti v zeleno embalažo. To je zaradi tega, ker se zelena barva povezuje z naravo. Številne finančne institucije uporabljajo modro, saj izraža moč, poštenost, umirjenost in zaupanje

 

Pomembni so tudi barvni odtenki. Svetlejši odtenki vijolične so povezani z romantiko, medtem ko so temnejši odtenki vijolične povezani z razkošjem in bogastvom.

 

Barve je zato treba izbirati pazljivo, saj se bodo na eni strani s pravo barvo lažje poistovetili kupci, po drugi strani pa bo podjetje to barvo uporabljalo na različnih segmentih tiska in spleta.

 

Pri tem je treba še razmisliti, da se v nekaterih primerih (kovinske table z izrezi, črno beli tisk, ikone) barve pri predstavitvi logotipa sploh ne bo uporabljalo oz. se logotip natisne v črni ali beli barvi.

 

 

3. Napaka: Neskladja pri oblikovanju logotipa

 

Logotip je ikona, ki mora ne glede na vključene elemente odsevati poslovanje vašega podjetja, predstaviti vašo zgodbo in vzbuditi čustva.

 

Priljubljeni logotipi imajo uravnotežen videz.

 

Včasih pa se zgodi, da imajo podjetja logotipe z veliko različnimi barvami, s številnimi različnimi elementi ali pa je logotip povsem nerazumljiv.

 

Skupni imenovalec takšnih logotipov je, da ga stranke ne vzamejo za svojega. Rezultat je, da se podjetja pogosto odločajo za spremembo logotipa.

 

V zadnjih 100 letih Coca Cola ni spremenila svojega logotipa, medtem ko ga je Pepsi Cola kar 11-krat. Če se boste spomnili na mladost in boste želeli v trgovini kupiti Pepci Colo boste porabili precej časa za nakup, saj je logotip danes povsem drugačen, kot je bil pred leti.

 

Večina znanih logotipov je zato enostavnih.

 

Če ste se lotili izdelave logotipa samostojno in se niste ujeli v kakšno izmed opisanih pasti oblikovanja in zasnove vašega loga, potem ste na dobri poti, da sami uspešno izdelate svoj logotip.

 

Načrtovanju sledi še tehnični (nič manj pomemben) del izdelave.

 

In tu se že srečava s prvim vprašanjem …

 

Kateri je pravi format datoteke, v katero se shrani logotip, da se bo datoteka lahko kasneje uporabila za različne namene in bo omogočala reprodukcijo?

 

Je to oblika jpg, pdf, ai, png, eps, tiff ali katera druga?

 

Naj razložim.

 

Izvozna datoteka, v kolikor pri izdelavi logotipa uporabite kakšnega od številnih »logo kreatorjev« na spletu, je običajno v PNG formatu.

 

V praksi to pomeni, da bo vaš novi logotip le omejeno uporaben.

 

Bolj napredna izbira je zato uporaba vektorskega zapisa datoteke, ki se ji lahko spreminja barva, velikost, dodaja besedilo itd.

 

Vendar pa za tovrstno delo že potrebujete precej znanja in tudi primerne računalniške programe.

 

Kako se vsem težavam izogniti?

 

Če ste prebrali ta zapis do te točke, veste o izdelavi logotipa več, kot ve večina drugih podjetnikov, zato boste lažje sprejeli dobro odločitev.

 

Mislim, da se strinjava, da izdelovanje logotipa v lastni režiji pogosto res ni ravno najboljša ideja.

 

Sam poznam precej ljudi, ki so se oblikovanja logotipa lotili sami. Ker niso bili vešči izdelave, so na koncu ugotovili, da oblikovanje logotipa ni tako preprosto, kot so si sprva predstavljali.

 

Porabili so bistveno več časa, kot so načrtovali. Tudi nad končnim izdelkom niso bili ravno najbolj navdušeni.

 

Povem vam zakaj.

 

Večina ljudi misli, da lahko stvar, ki jo počne prvič in enkrat v življenju naredi bolje od tistih, ki se s tem dnevno ukvarjajo.

 

Bodite bolj modri in se razbremenite nepotrebnih skrbi.

 

Prepustite izdelavo logotipa oblikovalcu, ki to počne pogosto in pozna vse pasti in skrivnosti, ki se pojavijo pri izdelavi logotipa.

 

Vi pa medtem svoj čas usmerite v razmišljanje, kako boste logotip čim bolje uporabili pri predstavljanju podjetja in prodaji svojih izdelkov ali storitev.

 

Na tem mestu se pri podjetnikih, pojavi skrb, da jih bodo oblikovalci obrali za veliko denarja.

 

Vas popolnoma razumem in včasih je na žalost res tako.

 

Če si boste za izdelavo izbrali veliko agencijo in imate zelo specifične želje, s posebej izrisanim logotipom, potem vas izdelava logotipa dejansko lahko stane tudi 1.000 evrov ali več.

 

Seveda vam bodo agencije ob tem naredile še več 10-stranski priročnik CGP in številne dodatke, ki jih podjetniki niti ne potrebujete. In to bodo mastno zaračunali.

 

Ampak za takšno izbiro se odločajo samo zelo velika ali zelo razsipna podjetja.

 

Prepričan sem, da večina podjetij ne potrebuje tako velikega izdatka za izdelavo logotipa.

 

Če vidite vrednost v doslej zapisanem, je velika verjetnost, da vam lahko pripravim logotip hitro in po korektni ceni.

 

Moje ime je Aljoša in sem del ekipe podjetja PR & PARTNERJI. Imamo večletne izkušnje z izdelavo logotipov in drugim grafičnim oblikovanjem.

 

Ker nismo velika agencija, se za vse stranke zelo potrudimo.

 

Naša prednost je v prilagodljivosti, poleg tega se vedno odzovemo hitro in smo strankam vedno na razpolago za vsa vprašanja.

 

Če vas zanima, kako izgledajo naši izdelki, si na spodnji sliki lahko ogledate nekaj oblikovanih logotipov.

Poleg oblikovanja logotipa vam pripravimo tudi vse datoteke z logotipom, ki jih boste v prihodnje lahko uporabili za različne namene. Zraven vam priložimo še krajši priročnik CGP, da boste imeli na enem mestu zbrane vse potrebne tehnične podatke o logotipu.

 

Za konec še najboljše. Cena za izdelavo se v večini primerov giblje med 200 in 300 evri. Od vas ne zahtevamo nobenega vnaprejšnjega plačila in opravimo morebitne korekcije logotipa vse dokler z izdelkom niste popolnoma zadovoljni.

 

Se vam zdi to pošteno?

 

Super. Za zaključek vam še pojasnim, kakšne oblike logotipov izdelujemo:

 

  • prenova logotipa po želji stranke, kjer posodobimo logotip ali le izdelamo logotip v formatih, ki se uporabijo za tiskovine, spletno stran ipd,
  • besedilni logotip nima ob imenu podjetja posebnih grafičnih elementov in zahteva le ustrezno izbiro fonta,
  • besedilni logotip z grafičnim dodatkom, kjer prepletemo zgodbo podjetja z imenom družbe.

 

Kakšen je vaš naslednji korak?

 

Izpolnite spodnji obrazec in kmalu vas pokličem, da se pogovoriva.

 

Lahko me tudi sami pokličete na telefon 040 200 198.

 

Če bom morda nedosegljiv, lahko to pomeni, da ravno oblikujem logotip za kakšno stranko. Takrat si resnično vzamem čas in se stranki temeljito posvetim. Obljubim, da vas kmalu pokličem nazaj.

[]
1 Step 1
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right
FormCraft - WordPress form builder

Na naši stran uporabljamo piškotke za pravilno delovanje strani in beleženje obiskanosti strani. S strinjanjem nam dovolite uporabo piškotkov.