Kako oblikovalcu predstaviti idejo za svoj logotip?

Lahko imate uspešno podjetje…

Lahko imate super izdelke ali storitve…

Ampak!

Danes je vse pomembnejša tudi »embalaža«.

V času vsesplošnega boja za pozornost kupcev, ko ima praktično že vsako podjetje svojo spletno stran, potreba po unikatnem in učinkovitem logotipu še nikoli ni bila tolikšna!

Logotip in celostna grafična podoba sta namreč tisto, kar pri vas najprej opazijo vaši kupci.

Če logotipa še nimate oziroma bi ga radi prenovili in še nimate natančno izdelane vizije, kakšen naj bo vaš (novi) logotip, potem ste na pravem mestu.

V tem blogu vam bom skozi preproste primere in nasvete pomagal pri zbiranju idej in razmišljanju o tem, kaj je oblikovalcu pomembno, da ve o vas in vašem poslu, preden vam oblikuje logotip.

Gremo lepo po vrsti.

Kakšno sporočilo bo imel vaš logotip?

Ne glede na namen, s katerim ste se odločiti izdelati (nov) logotip, je v središču razmišljanja o njegovi obliki in vsebini vprašanje, kakšno sporočilo bo logotip imel oziroma kaj bo ta logotip povedal o vas.

Z drugimi besedami, kako ga bodo ljudje razumeli in kakšne asociacije bodo dobili ob prvem stiku.
Prvi korak, ki ga morate na tej točki storiti, je, da si vzamete dovolj časa za razmislek, sedete za mizo in vzamete v roke svinčnik in list papirja.

Svoje razmišljanje lahko začnete na naslednji način.

Napišite stolpec pridevnikov, ki opisujejo vašo blagovno znamko in prednosti, ki jih ta ponuja.

Pomislite na besede, ki so popularne, zabavne, živahne, zdrave, pomirjujoče, koristne, zanesljive, itn. Svobodno, po načelu bolje več kot manj.

Ko končate s pridevniki, ki opisujejo vas ali vašo znamko, začnite drug stolpec in napišite seznam znakov ali simbolov, za katere menite, da najbolje zajemajo navedene lastnosti in prednosti.

Znaki so lahko abstraktni ali dobesedni, predstavljajo idejo ali predmet.

Prepustite se domišljiji. Na tej točki nič ni izven meja.

Katere elemente naj vsebuje vaš logotip?

Večina vseh logotipov je sestavljenih iz enega ali največ treh osnovnih elementov:

  • ime podjetja ali blagovne znamke,
  • slogan ali navedba dejavnosti (napis pod imenom)
  • znak ali simbol

Navedeni osnovni sestavni elementi logotipov so lahko samostojni ali med seboj kombinirani na številne načine.

Poglejmo nekaj primerov:

1.) Primeri logotipov z enim samim elementom – imenom ali znakom

2.) Primeri logotipov z dvema elementoma – imenom in znakom

3.) Primer kombinacije imena in napisa

4.) Primeri logotipov s tremi elementi – imenom, znakom in napisom

Variacij je seveda preveč, da bi lahko našteli vse. Popularne so tudi kombinacije, kjer je ime integrirano v sam znak ali pa simbol predstavlja kakšno od črk imena itn.

Prav tako danes ni več prav nič nenavadna uporaba različnih sloganov pod imenom ene blagovne znamke, uporaba logotipov v različnih barvah ali uporaba samo znaka oziroma simbola.

Ne glede, za katero kombinacijo se boste odločili, upoštevajte, da je učinkovit logotip prepoznaven, praktičen, edinstven in predvsem prenaša želeno sporočilo.

Logotip naj bo dovolj preprost, da bo razumljiv širšemu krogu ljudi, ime znamke ali podjetja pa naj bo čitljivo in hitro berljivo.

Ob tem pazite na simetričnost in razmerja med posameznimi sestavnimi deli.

Ne pozabite, da je uporaba logotipa danes precej različna (spletne strani, socialna omrežja, vizitke, drugi reklamni materiali …), zato mora biti tudi logotip zastavljen dovolj prilagodljivo za vse vrste uporabe.

Kakšne barve naj bo logotip?

Izbira barve je zelo pomembna.

Logotip je namreč osrednji element naše grafične podobe in njegove barve tako determinirajo vse ostale elemente.

Barve v sebi pogosto nosijo globlji pomen in sporočilo.

Razumevanje psihologije barv je zato precej vitalnega pomena tudi za oblikovanje učinkovitega logotipa.

Uporaba barv lahko daje večplasten pomen, od prvega vtisa, ki temelji na milijonih let razvitih nagonov, do zapletenih povezav, ki jih oblikujemo na podlagi naučenih predpostavk.

Več si lahko preberete tukaj.

Kateri način izdelave izbrati?

Pri samem oblikovanju se najpogosteje uporabljata dva načina: ročno in digitalno oblikovanje.

Pri prvem gre za proces izdelave logotipa, pri katerem se logotip najprej naslika ali nariše ročno in nato digitalizira, medtem ko pri drugem načinu oblikovanje poteka izključno digitalno.

Primera digitalno in ročno narejenega logotipa:

V levem primeru gre za logotip, ki je bil narejen izključno digitalno. Desni logotip je bil najprej naslikan z vodenimi barvicami in šele nato digitaliziran in spremenjen v vektorsko obliko zapisa.

Kje dobiti ideje za »pravi« dizajn?

Inspiracija za logotip se lahko pojavi kjerkoli in kadarkoli.

Razumljivo, da smo nekateri pri tem bolj, drugi pa recimo manj ustvarjalni.

V obeh primerih pa velja, da širšo sliko kot si ustvarimo o možnih oblikah in slogih logotipov, boljšo odločitev bomo lahko sprejeli.

Če sami še nimate izoblikovane osnovne zamisli, kako naj bi izgledala vaša grafična podoba (kot rečeno je logotip njen osrednji del), je ideje najlažje poiskati na internetu.

Obstaja več načinov, kako do dobrih idej:

1) Preglejte logotipe drugih podjetij

Na tem mestu moram najprej poudariti, da s tem nasvetom ne mislim, da bi kopirali katerega od obstoječih in uveljavljenih logotipov.

Prav nasprotno.
Pregled logotipov vaših konkurentov je prioritetna (če ne že nujna) naloga, preden izberete logotip zase.

Le tako boste lahko razmišljali v smeri, ki bo zagotavljala razlikovanje od konkurence in potrebno unikatnost vaše kreacije.

Vsekakor je pri tem koristno preučiti tudi logotipe uspešnih blagovnih znamk tudi zunaj vaše panoge.

Vprašajte se, po čem izstopajo njihovi logotipi oziroma v čem so posebni:

  • Ali se v logotipu uporabljajo črte, oblike, slike ali ilustracije? Kaj uporabljeni elementi sporočajo o blagovni znamki?
  • Kakšen font (pisave) je uporabljen - serifni ali moderni, tanek ali debel - in zakaj?
  • Če je logotip sestavljen iz znaka in imena, kakšno je razmerje med njima, kakšna je postavitev - vertikalna ali horizontalna?
  • Kakšne barve so uporabljene v logotipu in zakaj?
  • Kako lahko najboljše lastnosti teh blagovnih znamk vključite v svoj lastni dizajn?

2) Spletni »logo kreatorji«

Če v Google vtipkate »logo creator« vam bo brskalnik ponudil vrsto spletnih strani, na katerih lahko na enostaven način dobite veliko zanimivih idej.

Teh strani je ogromno. Vse pa delujejo na enak način. Na začetku preko ankete ugotovijo, katera oblikovna smer vam je najbližja in vam nato ponudijo različne rešitve.

Če ste ustvarjalni, vam bodo dobljeni predlogi služili kot odlično izhodišče za lastno kreacijo.

Če vam noben logotip ni 100-% všeč, kar je popolnoma razumljivo in pričakovano, lahko denimo od številnih predlogov vzamete zgolj kakšen element, idejo ali dve (npr. kakšno piko ali črto, geometrijsko rešitev ali font).

Seveda lahko logotip, ob predpostavki, da vam je v celoti všeč ali da niste preveč zahtevni, na omenjenih straneh tudi kupite.

Ampak to je že druga tema, o kateri si lahko več preberete tukaj. https://www.izdelava-logotipa.si/cena-logotipa

3) Spletni portali

Na spletu je kar nekaj portalov (123rf.com, shutterstock.com, freepik.com …) na katerih lahko najdete kakšno dobro idejo, simbol ali znak, ki vam ustreza oziroma v njem vidite vsaj kaj potencialno privlačnega.

Razlika od t. i. »logo kreatorjev« je v tem, da na omenjenih portalih najdete ogromno znakov ali simbolov, a jih morate nato sami vstaviti v svoj logotip.

Za lažjo predstavo poglejmo primer.

Recimo, da se ukvarjate s prehranskimi dopolnili in potrebujete logotip, iz katerega bo razvidno, da je vaš izdelek bio, organski, zdrav, itn.

V polje za iskanje preprosto vnesite besedne zveze, kot so: »organic logo«, »bio logo«, »natural logo«, itn. Dobili boste številne simbole, ki jih lahko predelate za svoje potrebe praktično brez meja.

Primer iskanja simbolov za kakšno organsko prehransko dopolnilo:

4) Skicirajte si logotip ročno

Če vam predstavljene poti niso blizu, imate zadosti domišljije in nekaj oblikovalske žilice, si je logotip najboljše skicirati.

Vse kar potrebujete, sta svinčnik in papir.

Običajno imamo oblikovalci radi, da nam stranke svoje razmišljanje podajo v obliki skic ali risb.

Tako vas lahko tudi sam bolje razumem, saj dobim vsaj delček vašega razmišljanja, ki ga nato po pogovoru z vami, predelam v različne iteracije.

V oblikovanju je vsekakor mogoče skoraj vse, zato tudi digitalizacija vaših skic običajno ni noben problem.

Na tak način boste sami logotip precej bolj začutili in tudi slednji bo imel v sebi nekaj več vas.

Dobro premislite in vprašajte za mnenje še druge ljudi

Ko mislite, da ste si zamislili res dober logotip, ga odložite in si privoščite krajši oddih. Če le gre, je najbolje zadevo »prespati«.

Priporočljivo je, da si na tej točki tudi kakšen zaupanja vreden prijatelj, družinski člani ali vaši najbližji sodelavci ogledajo vaše ideje in podajo svoje komentarje.

Postavite jim nekaj vprašanj, s katerimi boste preverili, ali sta njihovo razumevanje in pogled na logotip takšna, kot ste želeli, da sta.

Več vtisov kot boste zbrali iz okolice, bolj boste prepričani v svojo odločitev oziroma boste, če bo treba, še pravočasno naredili potrebne spremembe v željen dizajn.

Če povzamem…

Za izdelavo logotipa se je treba pripraviti.

Vse kar je zapisano v zgornjih vrsticah lahko naredite sami.

Sliši se čisto preprosto in če imate čas, o vsaj nekaj točkah razmislite sami.

Večina podjetnikov pa ima s tem lahko kar nekaj težav, zato vam pri tem pomagamo oblikovalci, ki imamo veliko izkušenj.

Če vas zanima, kako lahko skupaj ustvarimo čudovit logotip za vaše podjetje, kliknite na spodnjo povezavo in kmalu vas pokličem.